maanantai 14. elokuuta 2023

Mika Häkkisen noin 9. serkku

Olen sikäli erilainen suomalainen mies, että en pidä itseäni kovinkaan hyvänä autonkuljettajana. Ajoin tosin kortin vajaat 50 vuotta sitten, jonka jälkeen olen autoillut syvistä eettisistä syistä johtuen vain vajaat 50 kilometriä. Nuorempana olin sitä mieltä, että mikäli maailmassa olisi edes vähän oikeudenmukaisuutta, niin yksityisautoilu kiellettäisiin, mutta nyt olen maltillistunut ja hyväksyn sen, että yksityisautoillakin voi, mikäli se tapahtuu sähköautolla, jonka katolla on aurinkopaneeli, joka tuottaa kyseisessä yksityisautoilussa tarvittavan sähkön.

Nyt olen kuitenkin alkanut epäilemään, että minussa voisi sittenkin olla perinnöllistä ainesta ihan hyväksi yksityisautoilijaksi. Nimittäin joskus Helsingin Sanomat kirjoitti, että upporikkaan monacolaisen autonkuljettaja Mika Häkkisen vaari olisi ollut suonenjokelainen torppari tai jokin muu sellainen pieneläjä. Internetissä voi nykyään tutkia sukulaisuuksia ja tarkistin Hesarin tiedon ja havaitsin sen sikäli virheelliseksi, että Mika Häkkisen isovaari, kuten myös kaikki edelliset tunnetut Mika Häkkisen isälinjan esi-isät ovat suonenjokelaisia, mutta hänen vaarinsa syntyi kuitenkin Kuusankoskella.

Tarkemmin Häkkisen sukulaisuuksia tutkiessani havaitsin, että olen karkeasti arvioiden ainakin kahden sukuhaaran kautta Mika Häkkisen 9. serkku ja koska sukulaissuhteitamme on ainakin kahdelta taholta, niin arvioin karkeasti, että olen biologisesti ajatellen Mikan noin 4,5. serkku ja arvioni, joka edelleenkin on karkea, on, että geeneistäni noin 5 % on samoja lahjakkaan autonkuljettaja Häkkisen kanssa, jota seikkaa esimerkiksi oheinen internetlinkki eittämättä todistaa: https://www.geni.com/people/Matti-H%C3%A4kkinen/6000000176467715839

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti